.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرحله اول طرح ارشاد و تذكر به بدحجابان گرگان پايان يافت

رئيس ستاد حفاظت اجتماعي گرگان از پايان يافتن مرحله نخست اجراي طرح ارشاد و تذكر به بدحجابان در اين شهر خبر داد.

به گزارش شمال نیوز حسين شعباني امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اين طرح با هدف شناسايي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي، تذكر لساني و ارشاد افرادي كه شئونات اسلامي را رعايت نمي‌كردند در گرگان اجرا شد.
وي گفت: اين طرح توسط اعضاي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي اين شهرستان اجرا شد و در اجراي اين طرح افرادي كه حجاب اسلامي را رعايت نكرده و در سطح جامعه عاري از رفتارهاي مجرمانه همكاري‌هاي لازم را با نهادهاي حكومتي به عمل نياوردند، توسط اعضاي ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي به آنان تذكرات لازم داده شد.
‌رئيس ستاد حفاظت اجتماعي گرگان افزود: بر اساس اين طرح، گرگان به 10 منطقه تقسيم شد و اعضاي ستاد (خواهران و برادران) در قالب گشت‌هاي سيار، پياده و يا با وسيله نقليه در سطح خيابان‌ها و مجتمع‌هاي تجاري و اماكن صنفي به تذكر لساني و ارشاد اخلاقي مبادرت كردند.
شعباني گفت: در قالب اين طرح، اماكن صنفي مورد بازديد قرار گرفت و به افرادي كه با آثاري از مظاهر منحط غربي همچون عكس و تصوير مبتذل، آرايش غليظ متصديان اماكن، ترويج اصلاح سر به صورت غربي و امثال آن در سطح شهر ظاهر مي‌شدند، تذكر داده شد.
وي خاطرنشان كرد: اين طرح از سوي ستاد حفاظت به ستاد مردمي مركز استان پيشنهاد و پس از موافقت اجرا شد.
رئيس ستاد حفاظت اجتماعي گرگان با بيان اينكه با اجراي اين طرح به دنبال اين مسئله بوديم كه واژه تذكر لساني در اماكن عمومي و خيابان‌ها رواج يابد، افزود: به همين منظور قبل از اجراي طرح از اعضاي ستاد دعوت كرده و جلسه‌اي با حضور اعضاي، فرماندهان انتظامي و واحد بسيج و تبليغات اسلامي برگزار شد.
شعباني گفت: در اجراي اين طرح نيروهاي ستاد به گروه‌هايي تقسيم شدند تا در قالب تذكر زباني به ويژه به بانواني كه حجاب اسلامي و عفاف را رعايت نمي‌كنند، تذكر داده شود.
وي افزود: تمامي هم و غم ما اين بود كه به بانوان بدحجاب يا بانواني كه عفاف اسلامي را رعايت نمي‌كنند، فقط توسط خواهران عضو ستاد تذكر داده شود و به هيچوجه برادران اجازه نداشتند در اين مدت به خواهران تذكر بدهند.
رئيس ستاد حفاظت اجتماعي گرگان اضافه كرد: تذكر دادن به افرادي كه به نحوي مقابل مجتمع‌هاي تجاري مي‌ايستادند و دعوت كردن براي خودداري از توقف در اين مراكز، شناسايي اماكن صنفي كه به نوعي فعاليت‌هاي غيراخلاقي داشتند، شناسايي شركت‌ها و مكان‌هايي كه فعاليت‌هاي اقتصادي نامشروع داشتند برخي از اقدامات اعضاي ستاد در راستاي اجراي مرحله نخست اين طرح بوده است.
وي همچنين از تذكر دادن به افراد مخل در نظم در برخي از خيابان‌ها به عنوان پاتوق و افرادي كه با استفاده از مانكن مبادرت به نمايش دادن لباس‌هاي خلاف عرف مي‌كردند از ديگر اين اقدامات بوده است.
به گفته وي دستاورد و نتيجه اجراي مرحله نخست طرح در جلسه‌اي با دستگاه‌هاي انتظامي، ارشادي و امنيتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا براي سالم‌سازي جامعه و حفظ و حراست و امنيت اخلاقي مردم و فعال كردن فرايند امر به معروف و استفاده از نيروهاي مصلح و شناسايي نيروهاي بزهكار و در معرض آسيب در دوره‌هاي بعدي مدنظر قرار گيرد.
رئيس ستاد حفاظت اجتماعي گرگان افزود: هر چند مرحله نخست اين طرح پايان يافته است ولي مانع از تذكر لساني اعضاي اين ستاد نبوده و ممانعتي براي اجراي تذكر لساني براي اعضاي ستاد و ساير مردم وجود ندارد.
شعباني تصريح كرد: طرح تذكر ستاد هيچگاه فرامش شدني و از بين رفتني نيست و وظيفه اسلامي اعضاي ستاد هميشه باقي است و همه ما بايد امر به معروف و نهي از منكر را مورد توجه جدي قرار دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.